اخبار روزفناوری

اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام با شماره مدل SM8750P یک نوع فقط وای فای خواهد بود و بدون مودم 5G ارسال می شود

اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام با شماره مدل SM8750P یک نوع فقط وای فای خواهد بود و بدون مودم 5G ارسال می شود

یک نسخه قبلی برگ مشخصات لو رفته اسنپدراگون 8 نسل 4 فاش کرد که کوالکام دو نسخه از چیپست پرچمدار آینده خود را عرضه خواهد کرد که هر دوی آنها با شماره نام “SM8750” عرضه می شوند. و «SM8750P.» در حالی که حرف «P» احتمالاً برای نوع عملکردی است، یکی از کارشناسان اشاره می کند که این نسخه دارای مودم یکپارچه 5G نخواهد بود و ممکن است در تبلت ها یافت شود. با فرض اینکه فراموش کرده‌اید، این استراتژی‌ای است که کوالکام در گذشته دنبال می‌کرد، جایی که مشتریانش مجبور بودند یک مودم 5G مستقل را با قیمت ممتاز خریداری کنند.

آخرین باری که کوالکام از رویکردی مشابه اسنپدراگون 8 نسل 4 پیروی کرد با عرضه اسنپدراگون 855 بود

صرف نظر از عملکرد نسخه SM8750P، @negativeonehero به بزرگترین تفاوت در این نسخه Snapdragon 8 Gen 4 اشاره کرده است و آن عدم وجود تراشه باند پایه است. او در پست خود در X، اشاره می کند که این SoC فقط در تبلت های فقط وای فای مورد استفاده قرار می گیرد و اشاره می کند که سازندگان مختلف نیز قصد دارند محصولاتی با صفحه نمایش بزرگتر در آینده عرضه کنند. با این حال، تفاوت عمده ای مانند این فقط می تواند به این معنی باشد که کوالکام قصد دارد از مشتریان خود حق بیمه سنگینی دریافت کند.

شرکت سن دیگو اخیراً اسنپدراگون را معرفی کرد مودم X80 5G در فوریه سال جاری اعلام کرد که پرچمداران اسنپدراگون 8 نسل 4 که در H2 2024 عرضه می شوند، دارای این تراشه باند پایه خواهند بود. در مورد اینکه چرا کوالکام چنین رویه ای تجاری را دنبال می کند، اینطور نیست که این رویکرد برای سازنده چیپست چیز جدیدی باشد. اسنپدراگون 855 که در سال 2018 عرضه شد، بدون مودم 5G نیز معرفی شد، زیرا سازندگان تلفن تنها از زمانی که پذیرش 5G در مراحل اولیه بود، این گزینه را داشتند که از اتصال 4G استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا